Dnevne opservacije

TripAdvisor Travel Trends 2019: Veliki rast turizma za porodice, velnes, outdoor i razne časove i kurseve. Kako da povežete trčanje sa ovim tendencijama? [DO#027]

Nema komentara

TripAdvisor nam u ovogodišnjem „Travelr Insights“ izveštaju donosi pregled najboljih sektora u industriji turizma, a vezano za tour operatere.

Možda ovaj deo industrije i nema puno veze sa trčanjem, ali i te kako tendencije u turizmu treba povezati sa vašim lokalnim maratonima i trkama.

Organizatori trka mogu o sebi i mislite i kao tour operateri koji trkačima nude celokupno iskustvo grada i trke i na taj način proširiti svoju delatnost.

Iz izveštaja prvo pada u oči pojam „Exiprience“ što je suština celog biznisa u kojem poslujemo danas. I ne samo biznisa trka, nego je to „Iskustvo“ danas postalo nešto što kupujemo i menjamo za naš novac, ali i naše vreme.

Naše vreme je pre svega glavni resurs i u tom smislu trkama i maratonima su sva druga iskustva konkurencija.

Kafa i u jednom i u drugom kafiću može koštati npr 180 RSD, ali je u jednom poslužena u specijalnom šolji, u retro dizajniranom nameštaju, sa savršeno balansiranom penom i uz osmeh prijatnog konobora. A u drugom sve obrnutno… Čak i da je kafa identične vrste i kvaliteta, kao neko ko kupuje, uvek ćete birati iskustvo ispijanja koje je bolje.

Tako je i sa trkama. Manje više sve trke imaju medalje, stazu, startnu kapiju, voditelja, muziku, diplomu i rezultate. U Srbiji i daje puno polažemo na te bazične elemente koje grade iskustvo, ali i ne samo na iskustvo.

Znači, prva stvar je iskustvo i ono što se danas traži kada se biraju turistički aranžmani su:

Porodica i iskustva koja uključuju celu porodicu – Da li vaša trka i kako rešava problem uključivanja svih članova u iskustvo u istom trenutku?

Časovi i radionice – Da li pored trčanja, nudite i program učenja druge veštine ili kušanja nekog lokalne zanataske radinosti?

Kulturna i temataska iskustva – Na primer, ono što radi Alen Bošković sa njegovim DuMotion iskustvom Dubrovnika je sjajan primer. Primetili smo da su i Sombor i Subotica imali sličan „pass“ koji uz trku daje ljudima i besplatne karte za posetu drugih kulturnih dešavanja.

I tako dalje i dalje… Znači svaki od ovih segmenta turizma mogu se jako lepo uklopiti uz vaše trke, samo je važno da ih razvijate kvalitetno, a ne samo „da imamo u ponudi“.

Čuo sam često puta kometnar „Ali mi ne mamo para da to radimo!“. To je tačno, zato sve što želite da postignete možete da uradite sami ili da neko drugi to uradi za vas. Pronađite dobre partnere koji će pronaći interes da zarade kroz vaše događaje kompletirajući vašu ponudu i čineći je bogatijom.

Nemojte biti (oprostite mi na izrazu) jajara, pa da kada vidite da vaš partner na događaju zarađuje jako lepu maržu nudeći bočnu uslugu, vi biti ljubomorni, zavidni, pa onda pokušavati da preuzmete taj deo posla za sebe. To je čest primer u Srbiji koji vodi do toga da vi gubite dvorstruko. Ali to je valjda u krvi ljudima koji su siromašni.

Case study: Trkački kamp kao welness iskustvo

Što se tiče našeg rada u trčanju i spajanja sa drugim iskustvima turizma moram da pomenem i jedan naš neuspeli projekat.

Mi smo pre dve godine kreirali jedan format trkačkog kampa koji je prevazišao trčanje i postao deo welness priče u turizmu kroz segment tržišta koji je bio vezan za aktivan odmor.

Sedmodnevni program zvao se „Harmony Run Camp„, sa osnovnom idejom da oko trčanja kao fizičkog rada na sebi, pružimo i psihiloški rad na sebi, te celokupnu harmoniju kroz meditaciju, dijetu od upotrebe telefona, boravak na prečistom vazduhu Tare, meditaciju, lokalno gajenu hranu, te dodatke trekinga i avanturizma raftinga kao dnevnih opcionih izbora.

Celokupan program aktivnog odmora koji pomaže i mršavljenju i opštoj detoksikaciji, te energizaciji organizma, odmor posle koga imate više energije i spremniji ste za rad i obaveze.

Imali smo nekoliko naših ljudi koji su došli iz inostranstva (Švedska, Austrija…) ali i ljudi iz regiona (Bosna i Hercegovina, Crna Gora, Hrvatska…). Bilo je tu naravno i ljudi iz našeg kluba i trkača iz Srbije.

Na kraju, nismo izdržali da se bavimo ovime duže od 2 godine, jer nismo imali kapaciteta da program radimo isključivo na engleskom jeziku i dovoljno kapaicateta da promovišemo program kroz ture stranih operatera.

Program smo ocenili kao uspešan i da ispunjava postavljene ciljeve, ali manjak naših znanja da ga vodimo na svetskom tržištu, da investiramo vreme u njega, učinio je da ga ugasimo.

Drugi razlog je to što i nama taj format nije bio zabavan da ga radimo, pa smo odlučili da bi eventualno program koji bismo mi radili morao da uključi i niz ne tako „harmoničnih“ tehnika.

Neke od ideja koje bismo uključili su Vim Hof vežbe disanja i lediranje, celonoćno ultra trčanja po šumi, slobodno penjanje, duboke duhovne prakse sa različitim izborom šamana, sistemskih konstalacija i drugo… Znači nešto što bi i nas za 7 dana pokrenulo. Onda smo shvatili da bismo se time daleko udaljili od trčanja i samim tim uvideli da namemo koncept i format za razvoj u oblasti trčanja i mass-participation sporta.

Turizam i trčanje

Da zaključimo: raste potražnja iskustava koje uključuju celu porodicu. Raste velnes semgnet. Ljudi žele da učestvuju. Da se unesu u iskustvo.

Mnogi od vas rade gradske trke, prave trkačke treninge ili čak i fitnes treninge u gradu. Ponudite ljudima da nešto novo nauče, iskuse, da se opuste i da to urade sa porodicom i eto ga razlog zašto bi neko došao i drugu i treću godinu za redom u vaše malo mesto na vašu malu trku.

MIRO: Veštačka inteligencija pomaže organizatorima da skeniraju i prebroje brendove patika na trkama [DO#026]
Nedelja za Ironman i nedelja kada postaješ čelični, mnogo manje običan smrtnik od ostalih. Iliti: Kako jedna kompanija ima monopol na ultimativni ispit zrelosti. [DO#028]

Povezani članci

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Fill out this field
Fill out this field
Molimo vas da unesete valjanu adresu e-pošte.
You need to agree with the terms to proceed