Ceo svet je iscrpljen zbog manjka spavanja, i to nas sve lomi vremenom.

Koliko je važan kvalitetan san i koliko je optimalno spavati svake noći?

Uzimajući u obzir koliko uspešni lideri spavaju, deo uspeha je zapravo i malo sna!

Međutim, koliko je to tačno?

Tim Cook (CEO Apple) se, prema navodima, budi u 3:45 ujutro da bi radio.

Barak Obama je izjavio da spava oko 5 sati. On je “noćna ptica”.

Donald Trump i Elon Musk su istakli da spavaju samo nekoliko sati noću. Mada je Elon Musk takođe i priznao za New York Times da je zbog svog radnog vremena platio danak narušavanjem mentalnog zdravlja a zatim i privatnog života.

Prema neuro-naučniku Metju Vokeru (Matthew Walker), ekspertu za spavanje na Univerzitetu Berkli i autoru bestselera Zašto spavamo, vreme je da prestanemo da mislimo da je potreba za snom znak slabosti ili lenjosti. U stvari, suprotno je.

On ističe da sve veće skraćenje broja sati spavanja u razvijenim zemljama ima porazan uticaj na zdravlje ljudi, blagostanje, čak i bezbednost i obrazovanje dece.

“To je tiha epidemija gubitka sna. Brzo postaje jedan od najvećih izazova sa kojima se suočavamo u 21. veku.”

Pobrojao je i na koji sve način lišavanje sna šteti ljudima. Lista je prilično duga i zabrinjavajuća.

Čini te glupljim, zaboravnijim, nesposobnim da naučiš nove stvari, podložnijim demenciji, povećava verovatnoću smrti od srčanog udara. Takođe, slabi imunološki sistem, veća je opasnost oboljevanja od raka.

Nedostatak sna čak narušava genetsku strukturu i povećava rizik od smrti uopšte.

Ometa stvaranje seksualnih hormona – estrogena i testosterona i dovodi do preranog starenja. Na primeru, muškarci koji spavaju samo 5 sati noću imaju znatno manje testise od muškaraca koji spavaju više od 7 sati!

“Gubitak sna će na kraju uticati na svaki delić vaše fiziologije.

Spavanje, nažalost, nije opcioni luksuzni stil života. Spavanje je neobjašnjiva biološka potreba. To je vaš sistem podrške životu.” ističe Voker.

Svi su opsednuti snom. I znaju da ga nemaju dovoljno – otuda i rastuća potražnja za tabletama za spavanje, pojava uređaja za praćenje spavanja (Voker nosi Oura prsten da bi pratio koliko spava). Pojavili su se i pametni kreveti, Alexa integracije da vas uspavljuju i razne aplikacije za spavanje.

Arianna Huffington je čak napustila novinarstvo kako bi osnovala kompaniju posvećenu spavanju i velnesu.

Na osnovu svega navedenog, evo šta nam Metju Voker savetuje:

  • Ne pijte kafein niti alkohol.
  • Idite na spavanje svake noći u isto vreme i budite se u isto vreme svakoga jutra (čak i vikendom).
  • Spavajte u hladnoj prostoriji.
  • Ako ležite budni u krevetu, zamarate se raznim mislima, ustanite, idite u drugu sobu i uradite nešto. I vratite se u spavaću sobu kad osetite da vam se spava.
  • Meditirajte, umirite svoj nervni sistem.

Šta vi kažete, da li i nas “drma” groznica nespavanja kao i razvijene zemlje?I koliku cenu “umora” smo spremni da podnesemo?

I šta je, prema vama, protivteža ovom problemu?

Izvor: Wired