Dnevne opservacije

ORGANIZACIJA TRKE (ALI I BILO KOG POSLA) JE KAO VOĐENJE OKRESTRA: Mnogi direktori umesto da diriguju, sviraju instrumente i to često više njih u isto vreme [DO#006]

Nema komentara

Ako orgaizujete trku onda znate da ste kao direktor te trke vi u stvari dirigent orkestra koji je sastavljen od niza sekcija (funckionalnih oblasti).

U orkestru, svaka sekcija sastavljana je od pojedinačnih instrumenata, a u trci od pozicija. Isto je u svakom biznisu.

Ove sekcije u trci su: tehnički tim, tim za volontere, tim za marketing, tim za rad sa sponzorima i drugi. U okrestru to su sekcije: gudačka, bas i slično. 

Svaka sekcija ima svoj vodeći isnstrument kao što i mi imamo koordinatore timova. U razvijenijoj strukturi koordinatori timova mogu da se zovu i direktori: tehnički direktor, direktor marketinga i slično.

Problem u 99% trka u Srbiji je što dirigenti orkestara dobrano sviraju na više pozicija umesto da diriguju. 

Direktori koje objavljuju postove na FB, kače brending, odgovaraju na mejlove ljudima, pregovaraju sa lokalnom samoupravom i sponzorima, isplaćuju dobavljače u banci su izgubili kompas i ne znaju šta je njihov posao

Zamislite dirigenta okrestra koji jednom rukom diriguje, a drugom svira klavir, a onda kada shvati da mu fali kontrabas, uzima ga u ruke i ostavlja posao dirigovanja (jer se klavir može svirati jednom rukom, ali ne i kontrabas). 

Menadžerisati trku na ovaj dirigentski način podrazumeva pogled sa visine na svoju organizaciju.

  • Prva stvar koju direktor treba da uradi jeste da odredi cilj svoje trke (i sve detalje: teme, obim, datum, nivo kvaliteta i produkcije…), kao što dirigent bira koje delo će okrestar izvesti, u kom tonalitetu i slično. 
  • Druga stvar jeste izbor sekcija, njihovo uklapanje, kako bi se izvela ta trka, tj to delo. Ovaj deo zovemo: dizajn mašine. 
  • Treća stvar jeste izbor izvođača, tačno određenih ljudi sa jasnim zadacima. 

Za kraj, naše trke u Srbiji su jako male i na granici isplativosti, što nam onemogućuje da uposlimo (najbolje) ljude, već MORAMO i sami da radimo u svojim trkama. To NE ZNAČI da tako mora biti i da treba da ZABORAVIMO NA NAŠU GLAVNU ULOGU DA DIRIGUJEMO.

Jedini put ka većim trkama i bogatijem trkačkom tržištu jeste ovaj pristup. Ovaj pristup zahteva menadžment kompetencije. 

UTICAJ TRKA NA ZDRAVSTVENI BUDŽET DRŽAVE: Pokrenuti priču o doprinosu trčanja na uštedu u budžetu države, ne samo na prihod od turizma [DO#005]
Početkom septembra u Pragu, Evropska atletika organizuje „EUROPEAN RUNNING BUSINESS CONFERENCE 2019“, na kojoj nas očekuje odličan program i sjajni predavači [DO#007]

Povezani članci

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Fill out this field
Fill out this field
Molimo vas da unesete valjanu adresu e-pošte.
You need to agree with the terms to proceed