Google kupuje Fitbit. Vrednost kompanije se procenjuje na 2.1 milijardi USD. Šta ovo znači za Garmin i tržište? [DO#061]

Majka kompanija Googla, nastala restruktuiranjem giganta 2015, Alfabet kupiće Fitbit. Na taj način Google ulazi u borbu sa Apple-om na tržištu fitness trekera i pametnih satova.

(Pre par meseci testirali smo Samsungov Galaxy FIT, proverite ovde).

Plan je da se dogovor završi u toku 2020. godine. Vrednost Fitbita na berzi porasla je u jednom danu za 340 miliona dolara nakon što je izdato zvanično saopštenje o kupovini.

Nakon saopštenja Google-ov šef hardvera Rick Osterloh napisao je blog o tome kako ova akvizicija može pomoći Google vezano za Wear OS, operativni softver i aplikacije za pametne satove.

Radeći pažljivo sa Fitbitovim timom eksperata, plan nam je da nastavimo put veštačke inteligencije, inovacije u “virabilijama” i stvaranju proizvoda koji će pomoći ljudima širom sveta.

Naravno, Google imaj svoj interes a to su podaci i reklame, ali se saopštava da Google neće koristiti zdravstvene i wellness podatke iz Fitbita da kreira reklame.

Ipak David Cicilline koji se bavi monopolima, već vidi da će na ovaj način Google doći do veoma senzitivnih podatka mnogih Amerikanaca.

Google je u januaru objavio da će kupiti za 40 miliona dolara pametnu tehnologiju koju razvija Fossil. Fosil je jedan od prvih koji je svoju tehnologiju bazirao na Google-ovom Wear OS.

Očigledno Google-ova strategija jeste “ambijentalno računarstvo“, nov koncept koji leži u tome što su mnogi današnji uređaji u stvari mini kompjuteri, kao što su satovi, telefoni, automobili, tableti, laptopovi, pa i cele pametne kuće. Uvezivanje svih ovih računara, ma gde da ste, u jedinstveno iskustvo jeste cilj Google-a.

Što se tiče samog tržišta pametnih satova, Apple ima 50% globalnog tržišta. Google je licencirao svoj operativni sistem u Fosilovim satovima, ali trenutno ne proizvodi svoje satove.

Tržište pametnih satova nakon prodaje Fitbita

Na tržištu Fitbit je jedan od najvećih, ali sa padom u poslednjih par godina od kada su na sceni i Apple Watch, Samsung, Xiaomi u Huawei.

Garmin pripada ovoj velikoj petorci i to pre svega kada je proširio svoju paletu proizvoda sa lajfstajl satovima, nakon pozicioniranja kao šampion u kategoriji sportskih – trkačkih, triatlon i bici GPS satova. Garmin je u septembru 2019. objavio da će izbaciti 4 nova sata u različitim kategorijama.

Garminov CEO Cliff Pemble izjavio je za Credit Suisse da ovo neće imati uticaj na njih i da oni nemaju preklapanja ciljnih grupa sa Fitbitom, ali sudeći po DC Rainmakeru u kategoriji jeftinih satova, to nije tačno.

Detaljan tekst o satovima pročitajte kod DC Rainmakera. On ulazi u trenutne specifičnosti satova, kao što su: jačina zajednice, tj. koliko su korisnici koji nose satove povezani u zajednicu, jačinu baterije, kao i različite serije satova i trekera i kako će se one razvijati sa novim WEAR OS.