Ako ste se pitali koje povrede najviše pogađaju muškarce a koje žene, istraživanjem je utvrđeno, a praksa je potvrdila sledeće rizike.

Muškarci

ITBS

Da li ste kao osoba kruti ili fleksibilni ima malo ili nimalo uticaja na vaše mišiće koji takođe mogu biti kruti ili fleksibilni. Slaba fleksibilnost donjih ekstreniteta izaziva mnoštvo problema oko ITBS i mnogo češće pogađa muškarce.

Iliotibialna traka (ITB) je sačinjena od vlakana koja se protežu uz butinu. Ova traka može da trlja o zglob kolena, uslovljavajući bolove, otok i čudne zvukove. Ako se to desi, odmah treba potražiti lekara ortopeda. ITB nema senzore koliko su vlakna istegnuta, pa tako ne možete ni da ocenite koliko je mišić istegnut. Zato u slučaju problema sa ITB, umesto istezanja probajte plivanje, jer voda pruža otpor pa je lakše oceniti pokret.

Tendonitis

Povrede Ahilove tetive su šest puta češće kod muškaraca, naročito zbog ignorantskog stava mnogih muškaraca o nastanku problema sa tetivama. Preambiciozni brdski treninzi, neprilagođeno ili nepravilno istezanje i pogrešan izbor obuće su najznačajniji krivci.

Novija istraživanja ukazuju na to da kruti đonovi patika primoravaju tetivu da radi jače, a preterana amottizacija takođe može doprineti istom rezultatu. Ako se povredite, momentalno obustavite treninge na dve sedmice i počnite sa ledenom terapijom.

Žene

Smanjena masa (gustina) kostiju

Žene su obično imaju probleme sa oslabljenim kostima. Međutim, one koje praktikuju trčanje imaju manje problema, jer trčanje utiče na usporavanje ovog trenda. Lekari obično preporučuju kombinaciju trčanja sa vežbama gornjeg dela tela. Zato je korisno plivanje, tenis, pa i vežbanje u teretani. Ovakve dodatne aktivnosti povećavaju mišićnu masu, jer što je BMI veći, gubitak u koštanoj masi je manji. Ovo se naravno odnosi samo na mišiće, a ne na masne naslage.

Povrede kolena

Žene imaju više problema sa kolenima iz nekoliko razloga. Najznačajniji razlog povreda kolena nije u činjenici da žene imaju šire kukove, već one uglavnom imaju slab gluteus, rotator kuka i primicače. Sledeći razlog je veći ugao između spoljašnjih i unutrašnjih butina, pa se dešava da doček na stopalo bude nepravilan što odmiče kolena iz ravnine kretanja. Da bi se taj problem koji nastaje zbog lošeg gluteusa prevazišao, pokušajte sa sledećom vežbicom: lezite na leđa sa savijenim kolenima i podižite i spuštajte telo, recimo 10 puta.

No more articles