“Mi smo ono što radimo iznova i iznova”

Kada mislimo o tome kakvi smo ljudi, obično se držimo naše ideje o nama, kakvi bismo voleli da budemo. Ali između te ideje i naše realnosti leži veliko polje – onoga što smo želeli, a nismo uradili.

Zašto ne uspeju svi planovi?

Razloga je mnogo. Jedan od zanimljivijih je zamor volje – o njemu smo već pisali i obavezno pročitajte:

Crna rolka Stiva Džobsa ili zašto se isplati imati trenera u trčanju?

Drugi važan razlog je to što nismo inkorporirali nove navike u našu rutinu.

Zašto je dnevna rutina važna?

Vaš dan je život u malom – a rutina je filter koji određuje da li će dan proći uz ili bez vaše kontrole.

Najviše energije se štedi ili gubi kada kada stvari kreću da se događaju bez naše kontrole, ako imamo previše posla i ne krenemo sistematično, važne stvari neće doći na red.  Sa druge strane, ceo dan može da prođe u blaženom lelujanju a da nas sutra dočeka more obaveza.

Trening je obaveza koja po definiciji nije toliko laka da se dogodi spontano – imali ili nemali trneing plan i trenera, minimum ličnog obavezivanja podrazumeva da za njega odredimo najmanje tri termina nedeljno.

Potoji i previše načina da se organizujemo ali predlog stručnjaka u poslednje vreme ide u dva pravca:

  • uvek počnite i završite dan na isti način
  • ustanite ranije

Savet #1 identičan početak i kraj

Imati jasan plan treninga ili bilo čega drugog u životu mnogo će se lakše realizovati ako mu svakoga dana damo identičan okvir.

Najlakši ulazak u rutinu je preko jasno utabanog početka i kraja dana.

Ovo bi moglo da se odnosni samo na površinski deo: počinjemo dan sa kafom. Ali najbolja praksa je da danu damo identičan psihološki otisak.

Počinjemo sa nečim pozitivnim: već na nivou buđenja prve misli koje biramo da primetimo trebalo bi da budu afirmativne. Imali ili nemali probleme i tonu posla koji nas čeka, možemo da startujemo sa: danas ću dati sve od sebe, bez brige i ljutnje.

Možemo da počnemo sa meditacijom dok smo još uvek u krevetu ali okej je i da samo startujemo sa jednom pozitivnom idejom. Kafa ili napitak po izboru su sasvim fina nadogradnja.

Druga stvar svakoga dana je ponavljanje onoga što je važno:

  • Smisao koji dajemo svom životu
  • Cilj te nedelje
  • Konkretni dnevni zadaci

Treća stvar može i ne mora da bude trening. Ne vežbaju svi ujutro i to je sasvim okej.

Trčanje ujutro – na prazan stomak?

Dalje se dan odvija svakome na drugačiji način. Fore i forice za dnevnu efikasnost su raznorazne i svako može da nađe neki od mora alata za efikasnost. Ili da bira malo više haosa. I to je okej, dokle god dan završava na isti način. 

Možda ne u isto vreme, ali istim manirom, opraštanje od dana je mala rutina koja mnogo znači.

Najčešći savet je da na kraju dana donesete odluku o tome šta radite sutra. Na ovo bih dodala još dve ograde:

  1. Čestitajte sebi na svemu dobrom što ste uradili tog dana
  2. Nakom plana za sutra, uvedite sebe u stanje opuštenosti meditacijom ili svesnim disanjem koje produbljujete.

Planiranje sutrašnjeg dana ima opasnost okidanja stresa, što podiže nivo kortizovala, uz koji šansa da lako zaspite ne postoji.

Savet #2 počnite dan ranije

Primetićete da ne pišem koliko rano. Problem sa ranim ustajanjem u 21. veku je što je postao deo trenda i takmičenja među uspešnom populacijom koliko rano se ustaje. Naletećete i na vreme od pola 4 ujutro, što je par sati pre svitanja.

Činjenica je da ranoranjenje jeste odlika organizovanih ljudi, ali prilagodite ovo svom ritmu. Pomerite početak svog dana za vaših sat vremena. Ako ste ustajali u 8, probajte u 7, ako u 11, pokušajte sa 10.

Ovo je mala nagrada vašem telu ali i obećanje da ćete dati sve od sebe ovog i svakog sledećeg dana.

Imate okvir, imate početak, dalje je na vama!

Koliko rano je dovoljno rano i koji ciljevi su dovoljni? Sve je lično. I zavisi od one odluke sa početka teksta – koju sliku želite da aktualizujete?

Da li je to priča o brzoj trkačici ili nekome ko zaista vežba 5 puta nedeljno, a ne samo priča o tome. Ili je to priča o knjizi koja se nikada nije napisala ili poslu koju nikada nismo dobili.

Trčanje kao i bilo koji drugi uspeh u životu zavisi od energije koju smo spremni da uložimo ali i cene koju smo spremni da platimo.

Ovih par saveta neće to učiniti sasvim lakim, ali će malko smanjiti cenu. Srećno!