Verujemo da vam se barem jednom desilo nešto od ovih stvari, ako ne i sve:
  • Izašli ste na trčanje, uskočili u auto i na putu kući pozavršavali nekoliko obaveza. Kod kuće ste obavile nekoliko kućnih poslova na brzinu i onda se dali u spremanje večere za porodicu. Sve to pre tuširanja?
  • Izašli ste da istrčite sa drugaricama, odradile lagani trening uz ćaskanje, a onda ste druženje nastavile uz kaficu i neki kroasan. Sve to pre nego što ste se istuširale?
  • Shvatile ste da vam je ponestalo čiste opreme za trening pa ste izvukle šorc ili helanke iz korpe za prljav veš?

O čemu se ovde radi?

Veliki broj nas ponekada zapostavi neki od osnovnih principa trkačke higijene, međutim važno je da shvatite koliko je za trkačice ona bitna.

Koje su moguće posledice zanemarivanja higijene?

Pored kožnih infekcija koje su moguće, mnogo opasnije su infekcije vagine ili bešike.

Znoj pomešan sa  zagrejanim telesnim tečnostima kreira savršenu sredinu za razvoj bakterija, gljivica  i drugih infekcija. Dakle, veoma je važno da imate čistu opremu za treniranje i da se tuširate odmah posle trčanja, posebno tokom toplijih dana u godini.

Saveti za održavanje higijenes i preventivu infekcija

Nekoliko saveta kako da održite higijenu i izbegnete infekcije u toku treniranja.

  1. Hidrirajte se pre i posle trčanja i smanjite unos kofeina. Dehidracija u kombinaciji sa dosta kofeina može izazvati iritaciju i infekciju bešike.
  2. Koristite šortceve sa postavom i trčite bez donjeg veša, ukoliko je vaša vagina sklona “pobunama”. Takođe izbegavajte priubljeni donji veš, koji takođe moež bit razlog infekcije. Zimi, nosite sintetičke gaćice kao zaštitu, ispod normalnih najlonskih gaćica koje mogu da vas iziritiraju.
  3. Ukoliko imate menstrualni ciklus, koristiter neparfimisane higijenske proizvode da biste izbegli iritaciju. I naravno, promenite uložak ili tampon odmah posle trčanja.
  4. Muči vas trkačka dijareja? Ovo zna da bue problem tokom vrelih letnjih dužina. Savet za ovaj slučaj je da se veoma oprezno obrišete. U suprotnom rizikujete infekciju.

Nadamo se da smo od pomoći, želimo da pružimo podršku svim damama koje su odlučile da isprobaju trčanje. Dajte nam još saveta u komentarima, ali i pitajte ako vam nedostaje neka informacija, a mi ćemo se potruditi da pronađemo odgovor za vas.

No more articles