Trenirate redovno? Koliko vam je sna potrebno za pravilan oporavak i koliko dužina i kvalitet vašeg sna utiče na mogućnost povređivanja na treningu?

Poznato je da nam je potrebno 8 sati sna, ali i da je pored svih obaveza to teško ostvarivo. Studija  koja je objavljena u Journal of Pediatric Orthopedics je upravo ispitivala vezu broja sati sna i učestalosti povređivanja kod 112 mladih sportista i to od 54 dečaka i 58 devojčica prosečne starosti 15 godina.

Rezultati su pokazali koliko je san suštinski važan. Sportisti koji su spavali manje od 8 sati imali su čak za 1,7 puta veću šansu da se povrede u odnosu na sportiste koji su spavali 8 i više sati.

Rezultati prikazani na grafikonu koji se nalazi ispod su takođe pokazali da ćete imati istu verovatnoću povređivanja ako spavate 5 ili 7 sati, a mnogo veću ako spavate 6 sati ili manje od 5 sati. Verovatnoća povređivanja se dramatično smanjuje ako spavate 8 ili još bolje 9 sati.

bolje 9 nego 6, a 5 ili 7 – svejedno je!

 

Dakle, ako već sebi ne možete da priuštite 8 ili više sati sna, pokušajte da spavate bar 7 sati dnevno. Ako ni to ne možete onda će i 5 sati sna biti dovoljno, kao i za većinu od nas.

Za Life Active – Milica Jagodić