Naravno, prirodan i logičan odgovor je: NE. Ipak, kao svi trkači dođu u situaciju da prave kompromis sami sa sobom i razmišljaju..ali šta ako bih ipak… Dakle, da li smemo da trčimo kada smo bolesni?  Pročitajte neka od osnovnih pravila kada nikako ne trčati, a kada biste ipak mogli da napravite izuzetak.

migraine1

Pravilo vrata

Dr Dejvid Niman (David Nieman), direktor  Human Performance Laboratory pri  Apalači Univerzitetu, i sam trkač, koristi “pravilo vrata”. Ono jednostavno kaže:

  • ako su simptomi ispod vrata: bol u grudima, bronhije, opšti bol i malaksalost – ne trčimo
  • ako su simptomi iznad vrata: kijavica, začepljenost, kijanje ne predstavljaju rizik i – trčimo 

Ovo je podržano i ozbiljnim naučnim studijama poput  one sa  Ball Stejt Universiteta, gde je 50 trkača zaraženom virusom prehlade. Pola njih je trčalo sledećih nedelju dana umerenim intezitetom, pola nije. Nakon nedelju dana nije primećena nikakva statistička veza između brzine oporavka i treninga. Trčanje sa prehladom vas neće učiniti bolesnijim, i uz sve prednosti – zapravo se preporučuje.

Rizici, rizici…

Naravno, morate biti oprezni. Ne preporučuje se trening koji će vam pomeriti granice i nikako ne trenirajte ukoliko imate temperaturu višu od 37 . U čuvenoj Los Anđeles studiji iz 1987, Niman je pratio preko 2.000 maratonaca dva meseca pred trku i nedelju dana kasnije. Rezultat?  Nakon trke, maratonci imaju 6x veću šansu da se razbole od ljudi koji nisu trčali maraton. Dodatno, trkači koji trče više od 100 km nedeljno, imaju duplo veće šanse da se razbole sa od onih koji trče tri puta manje.

Zaključak: trčimo li kada smo bolesni?

Ponekad.  Trenirajte pametno i ne forsirajte se. Dobro izbalansirani trening i poznavanje svog tela, garant su zdravlja. Postoje situacije kada možete da trčite i sa prehladom, ali gledajte da ta odluka vodi sveukupnom boljitku, umesto kratkoročnim ciljevima.