lulu yoga

Studije su pokazale da je smrtnost 3 puta manja pogotovo u dobi izmedju 50-70 godina kod onih sa boljom kondicijom. Postoje dva očigledna razloga:

Dejstvo fizičke rekreacije na kardiovaskularni sistem

Naime,poboljšanje fizičke aktivnosti i kontrola telesne mase znatno smanjuju učestalost infarkta srca i mozga jer se održava normalni krvni pritisak (hipertenzija je jedan od najčescih uzroka infarkta), a zatim i sniženje masnoća (holesterola i triglicerida) koji takođe doprinose ovim smrtonosnim oboljnjima.

Aktivni pojedinci imaju veće funkcinonalane rezerve na koje mogu računati ukoliko dodje do bolesti

Respiratorna rezerva je veća. U slučaju pneumonije (upale pluća) respiratorna rezerva je veća i održavanje u životu kod starijih osoba u ovom slučaju je olakšana.

Minutni volumen srca (količina krvi koje srce ispumpa u jednom minutu) kod utreniranih osoba u slučaju potrebe može da se uveća i do 50 procenata. To znači da ukoliko dođe do oboljenja srca praćena njegovom slabošću sportsko srce će lakše kompenzovati tu situaciju.

Endorifni i sreća

Nikako se ne smeju zaboraviti endorfini koji se luče nakon fizičke aktivnosti. To su hormoni sreće i zadovoljstva koji poboljšavaju raspoloženje i motivaciju i smanjuju mogućnost pojave ankcioznosti i depresije.

Dejstvo na koštani sistem, koji je potpora organizmu

Zapravo, kada se krećemo mi vršimo mehanički pritisak na naše kosti i tako podstičemo njihov metabolizam. Na taj način se održava optimalna količina koštane mase što je značajno za prevenciju osteoporoze (gubitka koštane mase). Osteoporoza se neminovno dešava sa godinama ali se može ublažiti .

U principu jako je važno da shvatimo da smo toliko moćni da možemo da spasemo nas same od infarkta, šloga, previše masnoća, depresije, slabog skeleta i mnogih drugih zala….

Biti aktivan znači, u najmanju ruku, imati jednu bolest manje, ali zato jedan osmeh vise !:)

Nemoj biti Debeo, Depresivan i Destabilizovan –već budi Dinamičan Dugovečan i Duhovit!

Ja sam svojih 3D izabrala, a ti??

No more articles