Ukoliko niste trenirali tokom zime, a niste se pokrenuli ni tokom početka proleća ili nikada niste ni potrčali za vas je možda misaona imenica da istrčite bez napora 5km. Međutim, ta distanca je možda za početak naizgled duga, ali nije nesavladiva. Svaki početak je težak, ali zato samo budite dosledni i uporni.

Saveti za prvih 5km:

# Ne zaboravite da se zagrejete pre trčanja, više o tim vežbama pročitajte ovde.

# Zatim, veoma je važno da nemate ni premalo a ni previše odeće na sebi. Tokom trčanja telo se zagreva i sva umotavanja su besmislena posebno kada je napolju veoma toplo. Savete kako se obući spram vremenskih uslova možete pročitati ovde.

# Budući da je vaš cilj 5km, ne morate odmah da kupite patike kao da ćete da trčite maratonsku distancu, sasvim okej je da vaš izbor bude ovako nešto.

# Ukoliko vam je lakše, trčite u paru – sa prijateljem/prijateljicom, bratom/sestrom, partnerom/partnerkom, ili ako ste spremni da oplemenite svoj život sjajnim treninzima, dobrim društvom uz stručan nadzor i savete trenera, prijavite se u našu Školu trčanja.

# Ne krećite trening sprintom, opustite se i slušajte svoje telo. Ukoliko osećate težinu, umor ili da ostajete bez daha, hodajte nekoliko minuta pa nastavite dalje sa trčanjem.

# Za kraj, ne zaboravite da se dobro istegnete nakon treninga. Koje su to vežbe pričitajte ovde.

Kako do 5km u cugu?

Laganom progresijom – povećavajte minutažu trčanja, a smanjujte hodanja i tako ćete iz nedelje u nedelju dostići svoj cilj. Ovde možete pronaći detaljni plan za 5km

Važna stvar za početnike – disanje!

Disanje je velika nepoznanica svim novim rekreativnim trkačima, pa im savetujemo da dišu kroz nos i usta istovremeno, a rastom forme i disanje će postati sve pravilnije – udisanje i izdisanje kroz nos.  

Da li ste spremni da savladate izazov od 5km? Imate super priliku za to na Trci zadovoljstva u okviru 30. Beogradskog maratona!