U Portoražu, Slovenija od 17. do 18. novembra održaće se SPORTO konferencija o marketingu i sponzorstvu u oblasti sporta. U pitanju je konferencija koja u svojim referencama ima aktere kao što su UEFA, WTA i Real Madrid i predavače koji dolaze iz top britanskih i svetskih biznisa iz oblasti sporta. 

Čitaoci Trčanje.rs moćiće da prate konferenciju i kroz redovne izveštaje i FB objave na Trčanje.rs, kao i na mom ličnom FB profilu. Ako idete i vi javite se! Prijave traju još danas.

Teme koje koje konferencija pokriva prate sve što je trenutno zanimljivo na ovom polju: digitalne trendove, novi vid sponzorstava, žene u sportu i motivaciju devojčica, merenje ali i opšte marketinške tehnike. Lista učesnika na ovoj konferenciji je impresivna, to su osnivači klubova i inicijativa, novinari, bivši sportisti, direktori marketinga i razni drugi stručnjac iz regiona i sveta.

U panelu o trendovima i taktikama u sponzorstvu učestvovaće i gospodin Saša Ćirić, direktor marketinga kompanije Frikom iz Srbije. Frikom je dobio nagradu »ESA Best of Europe Silver Award«  za projekat Frikom Basket iz 2015.

Keynote govornik je Mat Rogan (Matt Rogan) izvšrni direktor Two Circles. U pitanju je kompanija koja je već dve godine dobitnica prestižne nagrade “Sport Industry Awards”. Oni su sa svojim partnerima zaduženi za promociju strašno jakih brendova u svetu sporta kao što su All Blacks, Detroit Red Wings i Cleveland Cavaliers.

Matova prezentacija je najavljena više generalno, tako da ono što očekujemo jeste priča o o novim mogućnostima i trendovima u korišćenju podataka i digitalnih medija u stvaranju vrednosti za korisnike prava u sportu (sports rights holders). U pitanju je pojam koji se često koristi, a evo šta on označava.

This Girl Can – 1.6 miliona vežbačica

Za nas, sa aspekta rekreativnog sporta, je posebno interesantno predavanje Tanje Jozef (Tanya Joseph) koja je direktorka biznis partnerstava u organizaciji Sport England. U pitanju je organizacija koja je plasirala kampanju “This Girl Can” koju smo već podelili sa vama, ali ako niste pogledali video uradite to odmah sada!

Kampanja “This Girl Can” imala je efekat. Istraživanja su pokazala da je 1.6 miliona Britanki krenulo da vežbe zbog filmova i pratećih sadržaja. Film koji gledate ispod je dobio i nagradu na filmskom festivalu u Kanu.

Efektivnost sponzorstava i ambasadori brenda

Kako meriti efektivnost sponzorstava je još jedna tema. Metju Leopold (Matthew Leopold) je Head of Brand Partnerships u kompaniji BRITISH GAS i oni će na svom primeru pokazati naučene lekcije u sponzorisanju britanske plivačke reprezentacije.

Kako koristiti atlete kao ambasadore brenda? Clifford Bloxham je čovek sa više od 30 godina rada sa ličnim brendovima atleta na najvišem nivou. Zastupao je Majkla Felpsa, Polu Redklif i Andija Mareja, Franka Lamparda i Kurnjikovu. Videćemo šta će reći na ovu zanimljivu temu, poesbno iz ugla Srbije i trčanja u oblasti gde se ne naziru ambasadori.

Posebno zanimljiv događaj je i dobrotvorna aukcija, koja prodajom zanimljivih memorabilija sakuplja novac za humanitarne projekte, neki od primera su potpisani Federerov dres, kaciga Tine Maze ili Ronaldinjova kopačka.

SPORTO i nagrađuje najupečatljivije marketinške projekte ali i aktere sa adria regiona. Prošlogodišnji pobednici iz Srbije bili su Ivana Španović, Novak Đokovi ali i KK Crvena Zvezda i KK Partizan.

SPORTO U brojkama

Lokacija događaja je Portus Congress Centre, u renoviranom hotelu Slovenija, sa pet zvezdica.

Konferenciju ćemo pratiti sa lica mesta, a kao uvod preneosimo kratak intervjuu sa Lukom Masel, vođom komunikacija:

Predstavite SPORTO čitaocima iz Srbije?

Mi smo  grupa ljudi, koja se radom za agenciju Sport Media Focus, komunikacija u sportu, svakodnevno bavi sa marketingom i sponzorstvima u sportu.

“Sporto” nije samo konferencija. Recita nam nešto više o magazinu i čime se sve bavite. 

Sa respektabilnim predavačima i uz veliki broj učesnika SPORTO je u svojim proteklim izdanjima postao platforma za razmenu iskustava, znanja i networking svih uključenih u rad u regionu.

Uz konferenciju, koja je highlight godine, dva puta godišnje pripremamo i SPORTO magazin (na slovenačkom i engleskom), koji donosi čitateljima pogled u sadašnjost i budućnost internacionalne industrije sports businessa. Integralni dio konferencije su i SPORTO Awards i SPORTO Brands.

Inaće, u SPORTO timu verujemo u sport kao u univerzalnu platformu koja spaja ljude bez jezičkih barijera i koja omogućava izgradnju brendova i povezivanje sa ciljnim javnostima.

Konferencija upravo iz tog udružuje međunarodne i regionalne stručnjake iz sporta i biznisa, sponzorstava, marketinga, komunikacija, digitalnih medija …

Konferencija Sporto, je konferencija evropskih dometa. Kako vidite ovogodišnju konferenciju? 

Svake godine želimo napraviti i korak dalje i drago nam je, da vidimo, da kod nas dolaze ljudi ne samo iz regijo, ali i šire – od Talijanske, Austrije, Belgije … Nadamo se, da ćemo ove godine s programom opet dokazati, da je SPORTO stvarno the-place-to-be za sve ljudi iz industrije.

Za kraj, recite nam da li su prijave zatvorene ili možemo još da se prijavimo? 

Prijave su još moguće do utorka, 15.11. Vidimo se!