Postoji čitavo more teksstova sa savetima i preporukama – kako smršati, kako poboljšati formu, kako trenirati leti, zimi, kakva ishrana treba da bude, koja oprema je adekvatna…ali, da li trčanje može da doprinese i pri rešavanju emotivnih problema?

Nemali put smo mogli da vidimo da trkač ili trkačica nakon trke pokloni medalju svojoj dragoj polovini, kao i iznenađenja u vidu prosidbi kada se stigne u cilj, ali šta je sa onima kojima je srce slomljeno?

Sve zavisi od tipa ličnosti, neko ode u kafanu, neko u teretanu, a neko napolje da trči. :) Ima podosta onih koji su iz toga razloga i počeli da trčkaraju, pa od 5km na kraju došli i do istrčanog polumaratona, maratona, pa čak i ultramaratona.

Može se učiniti da je tokom agonije u koju ste upali trčanje stvar koja bi vam poslednja pala na pamet, međutim, nema bolje terapije za ljubavne probleme od trčanja.

Umesto pretovaranjem slatkišima i ridanjem uz romantične filmove i pretužne pesme, trk napolje i lagano potrčite. Zašto? Pri trčanju luče se hormoni endorfin i dopamin koji su zaslužni za dobro raspoloženje i osećaj zadovoljstva. Ukoliko tužni izađete napolje, na ivici suza – pustite ih, neka krenu, važno je pustiti tu emociju iz sebe i nastaviti dalje. Kako budu prolazili minuti, osećaćete se lepše i bolje i biće vam lakše. I, najvažnije, doći ćete do ekstaze.

Ukoliko zacrtate kao cilj neku trku i stremite ka njoj, nakon prolaska kroz cilj osećaćete se kao da je ceo svet vaš, samopouzdanje će skočiti i shvatićete da nema nerešivih problema i da sve možete.

Možda će vas ljubavni problemi naterati da se pridružite školi trčanja, ali ne samo što ćete to koristiti kao antristres terapiju, poboljšaćete i svoju kondiciju, osećaćete se lepše, bićete odmorniji, lepše ćete spavati itd.

Savet pride je i da otvorite oči, možda je tu, u grupi, na metar od vas vaša nova ljubav, neko ko će vam promeniti život na bolje. :)

Zato, osmeh na lice, obujte patike i izađite na trčanje. Zavolite sebe.