Sve je više rekreativnih trkača i trkačica

Svake godine, pred Beogradski maraton svedočimo divnom trendu, broj trkača na ulicama raste, sve više ljudi se interesuje da počne da trči, i najmanje dva prijatelja mi u poverenju najave da nam se pridružuju.

Većina njih nikada ranije nije trenirala ništa. Dakle, demografska slika početnika rekretivaca se menja. Ovo je sjajno, jer znači da smo konačno doprli do praktično neaktivnog sloja stanovništva, koje se nije mrdnulo sa stolice na poslu, kauča i sedišta u kolima, ali istovremeno – trčanje postaje rizičnije, jer se osnova sa koje pojedinci kreću sada bliži crvenoj zoni.

U praksi to znači da rizik od povreda raste, a u toj zoni trčanje postaje i opasno.

Oprez pre početka

Šta smo mi uradili po tom pitanju? U klubu smo uveli obavezan test za svakoga ko želi da počne da trči sa nama, kardiolog mora da kaže da je srce okej. Ovo se rešava EKG-om ili testom opterećenja i zeleno svetlo znači da će tvoje telo izdržati sve napore koji ti predstoje.

Svesni smo da će ovog proleća mnogi trkači po prvi put obuti patike i izaći na stazu, a Beogradski maraton je tradicionalno okidač za mnoge da konačno počnu sa trčanje. Radujemo se ovom trendu ali istovremeno nam je važno da skrenemo pažnju na važnost provere fizičke kondicije pre nego što napori naiđu

Na pragu proleća, u u jeku prirema za Beogradski maraton, skrećemo vam pažnju na paket sponzora Beogradskog maratona,  Medi Group – Čekiraj Se! Svaki sponzor koji ode dalje od banera i zaista ponudi pakete koji će motivisati građane da naprave neku promenu za mene je najbolji vid partnerstva i radujemo se da podržimo takvu inicijativu.

Paket podrazumeva:

  • Test krvi (leukocitarna formula i glukoza u krvi),
  • Test urina,
  • EKG pregled,

a sve je gotovo za manje od 30 minuta.  Cena promotivnog paketa je 2.900 RSD i trkačima preporučujemo da ga iskoriste pre Beogradskog maratona, a trajanje promocije do 30.6.2016, tako da će svi koji žele da provere svoje zdravlje imati dovoljno vremena.

Dobili ste zeleno svetlo – šta dalje?

Ukoliko ste potpuni početnik skinite naš besplatni VODIČ za početnike  10 nedelja – koji vam obećava da ćete za deset nedelja moći da trčite sat vremena bez prekida. Pojavite se na trci zadovoljstva i istrčite koliko budete mogli, a ostatak prošetajte (maraton je za tačno mesec dana, pa nećete stići da se spremite za svih 5k).

Ako ste u stanju da trčite 5km – pojavite se se i testirajte svoje vreme na trci zadovoljstva. Pogledajte neki od programa za ovu distancu . Za rekreativce koji žele opipljiviji cilj Polumaraton je prava mera. Skinite sada već čuveni trčanje.rs program od 16 nedelja do prvog polumaratona i pogledajte kalendar za sledeću trku na koju biste mogli da se prijavite!

Nakon godinu dana – ponovite test i budite sigurni da ćete se oduševiti rezultatima!

Ne zaboravite: Trčanje dokazano snižava krvni pritisak, smanjuje šansu od kardiovaskularnih oboljenja, poboljšava tonus i držanje tela, i prirodni je antidepresiv. Uz minimalne investicije (patike, odnostno patike + sportski brus za žene) ovo je ujedno i najpovoljniji sport dostupan svima!

No more articles