Primetio sam da mnogi naši rekreativni trkači i trkačice zanemaruju trening snage i prepuštaju se samo trčanju. Misleći da je trčanje kao aktivnost potpuno izolovana, zanemaruju ovu vrstu treninga koji izuzetno doprinosi celokupnoj fizičkoj formi i zdravlju.

Mnogi misle da će se od malo vežbi snage previše udebljati, dobiti više mase nego što im treba, usporiti sa trčanjem, izgubiti tehniku, da će im opasti rezultat itd. Istina je skroz suprotna, vežbe snage doprinose trčanju i zdravlju. Ubrzaće gubljenje vaših suvišnih kilograma, smanjiće se procenat masti u vašem organizmu i zadržati čista mišićna masa, i sve to sa samo 2-3 treninga snage nedeljno. Evo pet primera kako vežbe snage doprinose trčanju:

Trošićete više kalorija

Činjenica je da masti ne troše kalorije, mišići sagorevaju kalorije, pa tako, što više imate čiste mišićne mase vaš organizam će biti u stanju da sagori više kalorija. Dakle, nemojte se bojati vežbi snage jer ćete njihovim izvođenjem samo doprineti vašem boljem izgledu i gubitku nepotrebnih masti iz vašeg tela.

Bićete brži

Trening snage će vam pomoći da trčite duže, brže i efikasnije. Gotovo sve studije pokazuju da 2-3 treninga snage nedeljno povećavaju snagu vaših nogu i mišićnu izdržljivost. Logično je da oni trkači sa jačim nogama mogu i da trče duže, a samim tim i troše više kalorija. Takođe, brže ćete se oporaviti posle dugih trčanja jer treninzi snage ’’uče’’ vaše mišiće da bolje transformišu metaboličke nus-produkte u energiju.

Smanjićete šanse za povrede

Bićete manje podložni povredamaako upražnjavate vežbe snage. Radeći vežbe snage ojačaćete vaše zglobove, i samim tim u velikoj meri smanjujete šanse za povrede koje nastaju putem konstantnih ponavljajućih stresova (udara stopalo-beton). Čučnjevi i leđnjaci su samo neke od vežbi koje će vam pomoći da smanjite rizik  u dve najčešće zone povreda, kolena i kukovi. A takođe će doprineti vašoj celokupnoj formi.

Popravićete držanje

Primetićete da mnogi trkači koji izbegavaju vežbe snage imaju loše držanje. Slabo razvijeni mišići trbušnog zida, leđa, ramena i grudi utiču na loše držanje sportiste. Često ćete primetiti trkače kako hodaju sa povijenim stavom, i slabo razvijenom muskulaturom. Loše držanje utiče na celokupno zdravlje čoveka, a da ne spominjemo na sportsku funkcionalnost i estetsku stranu čovekovog tela.

Osećaćete se snažnije

Ojačaćete, to se podrazumeva. Koliko ste puta čuli šale na račun trkača kako njihove devojke dižu više iz benča od njih, kako moraju da nose kamenje u džepovima da ih vetar ne oduva ili da ne mogu da odvrnu zatvarač na boci – u svakoj šali ima pomalo i zbilje. Ne treba ići iz krajnosti u krajnostveć telo treba dovesti u takvo stanje da ne bude funkcionalno samo u trčanju, već i u svakodnevnim aktivnostima. Vežbajte snagu da biste pomogli i sebi i drugima. Vežbanjem snage jedno je sigurno – dobićete na brzini (kao i jačim kontrakcijama mišića) i to ne samo u trčanju već i u svakoj drugoj aktivnosti.

Kako da vežbate

Načini na koji se vežbe snage izvode su različitii variraju od discipline do discipline. Što je disciplina kojom se trkač bavi kraća, a brzina veća, vežbe snage treba izvoditi u manjim ponavljanjima, sa većim težinama i eksplozivnošću. Što je dužina veća, težine se smanjuju, povećava se broj ponavljanja i vežba se izvodi ujednačenim tempom.

Vežbe snage u trčanju ne treba shvatati kao tabu, već kao sredstvo koje doprinosi vašem boljem telesnom držanju, boljem izgledu sa manje masti u telu i naravno, kao sredstvo kojim doprinosite vašoj ukupnoj sportskoj formi.

Koliko često radite treninge snage u toku nedelje? Koja vam je omiljena vežba?