gubitak misicne mase

Priča kreće manje-više svima identično

Počeo sam da trčim, preboleo sam “dečije bolesti” trčanja. Masno tkivo na mom telu se iz nedelje u nedelju smanjivalo. Upoznao sam nove ljude, trkače. Sreći nije bilo kraja.

Dok jednoga dana, pre tuširanja nisam stao ispred ogledala. Moje novo lepo telo lišeno masnih naslaga i pomalo definisanih mišića, koje sam pošteno zaradio redovnim trčanjem, (čak sam i nove patike kupio), ali …šta je sad ovo? Ruke i noge postale su su mi nekako mnogo tanke, a vrat, vrat ko u neke ptice. Neeeeee…. Nisam vrisnuo, ali mi je došlo to da uradim.

Zašto trkači gube “masu”

Hajde da vidimo zašto je došlo do gubitka “mase” i šta to stvarno znači:

  1. Gubitak “mase” javio se usled redovnog upražnjavanja kardio respiratorne aktivnosti, tj. trčanja. Telo je koristilo mast kao gorivo.  Potrošen je višak goriva, tj. salceta;
  2. Gubitak “mase” najčešće nije gubitak mišića, već isključivo masnog tkiva. Samo je za nas poražavajuće kad vidimo koliko se malo mišića krilo ispod “belog pokrivača”;
  3. Sa gubitkom masti, valjalo bi istovremeno dobijati mišiće, ali nisam radio ništa u prilog tome. Trebalo je da radim trening snage.

Zašto je važno da sačuvam i izgradim mišiće?

  1. Snažnije telo manje se povređuje,
  2. Treningom snage jačamo i druge važne delove tela: kosti i tetive. Takođe, proširujemo mrežu krvnih sudova i u gornjim delovima tela;
  3. Treningom snage dobijamo skladno izgrađeno, odnosno lepo oblikovano telo.

Integralni pristup vežbanju

Dakle, trčanjem jačamo srce, pluća i krvotok, a treningom snage jačamo mišiće, kosti i tetive.

Šta ti je važnije u tvom telu srce ili mišići, pluća ili kosti, krvotok ili tetive? A-ha, razliku ne možeš da napraviš. Sve ti je jednako važno.

Znam da najviše voliš da trčiš, ali veruj, čim osetiš prve dobrobiti vežbi snage, zavolećeš i ovu vrstu “lekovitog tretmana”.
Naravno, ne očekuje se od trkača da “vise” u teretani 2-3 puta nedeljno po 1-2 h.

Vežbe snage možeš da radiš pre ili posle trčanja. Takođe, možeš da ih radiš kući drugim danima, kad ne trčiš.

Što se tiče obima treninga snage, dovoljno je u 15 minuta uraditi 4-6 vežbi kružno. Izbor vežbi je neograničen.

  • najvažniji princip je da budu bezbedne, tj. da ih pravilno izvodimo i da su primerene našem nivou forme;
  • drugi princip je da budu raznovrsne, da bi uposlili sve delove tela;
  • treći princip je da budu dovoljno intenzivne. Moramo “naterati” mišiće da “rastu”.

Ko nije shvatio iz gornjeg teksta :), rezimiraću:

Trkaču moj dragi, trčanje ne ostavljaj ni za živu glavu, ali mu dodaj vežbe snage. Sa vežbama snage bićeš brži, sprečićeš povrede i lepše ćeš izgledati. Pa kad pre tuširanja, staneš ispred ogledala… e to je prirodna lepota.