Koliko god da se radujemo odlasku na more, odmor za trkače predstavlja ozbiljnu dilemu: da li da iskoristim slobodno vreme da se opustim ili pokrenem i uradim jak ciklus treninga?

Srećom, moguće je održavanje kondicije na odmoru bez otuđivanja od vašeg supružnika ili kvarenja magije letovanja. Evo kako da se krećete u situaciji kada ste na moru, dovoljno da ste u stanju da neometano nastavite sa treningom kada se vratite kući.

U tekstu dajemo najčešće prepreke i predloge rešenja i opis trkačke putne torbe!

Ne možete da se otrgnete od porodice da biste trenirali

Rešenje: Hodajte 30 do 60 minuta dnevno u društvu vaše porodice. Duge šetnje, kao i treninzi dužine, mogu da pomognu izgradnju i održavanje izdržljivosti. Dobićete kvalitetno vreme sa vašom porodicom, a svi ćete biti i u boljoj formi.

Deca vole bazen, ali vi niste ljubitelj plivanja

Rešenje: Trčite pod vodom 30 minuta. Trčanjem protiv otpora vode možete da eliminišete neefikasne pokrete, što može da vam pomogne kada izađete ponovo na kopno. Plus, to je odličan kardiovaskularni trening. Nosite pojas za spasavanje kako biste zadržali uspravan stav u dubini, neka vam noge rade kao da trčite po suvom. Ako vam nije dostupan pojas, uradite isto u plićaku.

Nikada pre niste trenirali na plaži

Rešenje: Zbog mekoće peska vaši mišići i tetive mogu biti napregnutiji nego inače, jer su oni navikli na veće “razvlačenje” kada trčite na čvrstoj površini. Počnite sa nekoliko serija od po dva minuta trčanja između kojih ubacite jedan minut hodanja. Počnite sa prelaženjem jednog kilometra plaže prvog dana, posle dodajte po jednu seriju trčanja svakog narednog dana.

Bosonogo trčanje – trčanje po pesku

Treniranje na odmoru osećate kao rad

Rešenje: Pokušajte da promenite rutinu vašeg treninga. Ako normalno trenirate ujutru, pokušajte sa treningom uz zalazak sunca. Ako obično trčite po putevima, isprobajte trčanje po plaži, šumskoj stazi,šetalištu ili parku. Ako uglavnom trčite sami, potražite lokalni trkački klub i pridružite se grupi.

Šta treba da sadrži vaša trkačka torba?

Za početak ne previše toga! Ako pakujete previše trkačkih artikala, neće mozgu dati signal da je ovde prioritet – odmor.

Rešenje: Spakujte set za maksimalno tri treninga

  • jedne patike, po mogućstvu najlakše koje posedujete

Adidas Pureboost X Clima

  • tri para trkačkih čarapa
  • jedan šorc (što minimalniji to bolji)
  • dve singlet majice (pokušajte da jedan trening trčite bez majice ili samo u brushalteru)
  • brushalter za trčanje (dame)

Naočare za sunce i mleko za sunčanje je već u vašoj torbi!

Koji su vaši načini da ostanete u treningu i na moru?

Pročitaj više: Kako Ivan Tokin trči na moru