Bez obzira koliko dugo trčite rekreativno, odluka da završite trku od 5km može da bude odlučujući momenat u vašem životu. Trkačka okolina je veoma stimulišuća, a takođe imate priliku da podržite neku humanitarnu akciju koju volite. Mnogi trkači kada počnu sa trkama vrlo brzo se i ‘navuku’ pa se spremaju za veće dužine. Ovih pet saveta pomoćiće vam da završite trku od 5km.

Posvetite se iskreno svojoj odluci

Vrlo je važno da se upustite u ovo iskustvo iskreno i odlučno kako biste bili spremni kada dođe dan trke. Stavite slušalice u uši sa muzikom koja vas pokreće ili pronađite sve one citate koji vam podižu duh da biste izdržali u onim danima kada bi radije da izađete napolje i družite se sa svojim prijateljima ili kada želite ranije da legnete a ne da idete na trening.

Obavežite se. Imajte na umu uvek šta je to što vas motiviše da to uradite. Zapišite svoj plan treninga da biste znali šta tačno radite svakoga dana. Zatim pročešljajte po svojim izvorima motivacije i vidite koji su to delovi pripreme gde bi trebalo da ih posebno aktivirate.
Vaša posvećenost se ogleda i u činjenici da je za trku potrebno odvojiti određenu svotu novca. Možete da počnete sa odvajanjem po malo novca svakoga dana tako da steknete utisak da ulažete u svoj proces treniranja.

Dozvolite sebi napredak kroz vreme

Kada sebi obezbedite dovoljno vremena za pripremu nećete biti pod pritiskom i nećete dovesti sebe u škripac sa vremenom, pa samim tim neće biti potrebe ni za preteranim treninarenjem zbog mogućeg nedostatka vremena. Vaš raspored treba da bude pomešan, sa većim dužinama koje čine da vaše telo pređe na viši nivo kao i sa kraćim dužinama koje vam poboljšavaju brzinu a ponekad i odmaraju. Glavni cilj je da postepeno napredujete tako da budete potpuno spremni na dan trke. Ne morate da istrčite 5km na prvom treningu, dajte sebi vremena i za odmor.

Pratite svoj trening mereći vreme trčanja i ponosite se svakim, makar i najmanjim napretkom. Ako možete da istrčite najmanje 5km nekoliko nedelja pred trku, biće sve u redu. Ne gurajte sebe previše jako jer možete da se povredite ili da odustanete zbog iscrpljenosti.

Daljine pre brzine

Kada ste počeli da trenirate za trku svesni ste koji je to tempo koji bi bio najbolji za vas, ali zapamtite da je pre svega važno da trenirate za postizanje daljine, a tek onda za postizanje brzine. Prvi korak je da se uverite da možete da izdržite da trčite 5km i budite na to skoncentrisani većinu vremena treninga. Kada budete lagano prešli ovu distancu tek onda pređite na merenje vremena i na jači tempo trening.

Najpre upoznajte sebe i svoj tempo pri kome se dobro osećate kako biste bezbedno završili trku.

Investirajte u kvalitetan par patika

Pre svega, nabavite kvalitetne patike. Biće potrebno malo vremena dok ih ne prilagodite svojim stopalima i svom hodu tako da vam budu potpuno udobne. Patike mogu da budu udobne, mogu da budu stimulišuće pri trčanju ali mogu i da vas iscpe tokom trke praveći vam žuljeve ili ostavljajući vas mokrih nogu sa osipom.

Vi ne trčite maraton pa stoga vam nisu neophodne posebne čarape ili neka druga skuplja trkačka oprema pa je par dobrih patika nešto osnovno i od najveće važnosti. Nikada ne kupujte nove patike za trku! Potrebno je da ih prilagodite sebi kroz period treninga.

Shvatite ovu trku na pravi način

Koliko god da vam ova trka izgleda zastrašujuće, pokušajte da je relano sagledate. Ovo je najkraća trka koja postoji u svetu danas i ona je simbol početka svih onih budućih dugoprugaša koji su posle nje nastavili da trče. Možda ćete preispitivati svoje mogućnosti i pitati se da li to možete da izdržite ali imajte na umu – to je samo 5km. To je dužina koja se uglavnom prelazi za manje od sat vremena, a vi uvek možete da prošetate ukoliko ne uspete da je celu istrčite. Na kraju ćete osetiti nemerljivo osećanje postignuća i ponosa.

Nemojte da precenjujete težinu trke od 5km. Podsećajte sebe stalno da to nije daljina koja ne može da se pređe za nekoliko meseci treninga.

No more articles