Svi trče leti. To je period odluka kada se kreće sa vežbanjem, period kada se još uvek spremamo za more sa željom da izgledamo dobro na plaži i period kada angažovani trkači kreću da se spremaju za jesenju sezonu polumaratona i maratona.

Zato smo spremili  7 saveta za trčanje leti koje će vas učiniti dovoljno naprednim da vam trčanje predstavlja uživanje i pored veoma teških uslova.

#1 Postepeno se naviknite na vrućine

Potrebno je do 2 nedelja da se organizam navikne na promenu vremena (To je razlog zašto Beogradski marton u aprilu na 30 stepeni često bude problematičan mnogima, posebno kada temperatura naglo skoči).

Usporite i ne paničite ako vam je trčanje veoma teško u periodu kada se temperatura nalgo povećava.  Biće loših i teških treninga.

No, ako se naviknete na teške treninge u julu, avgustu, pa čak i septembru, trčanje od oktobra do novembra će biti pravo uživanje. Osećaćete se moćnim i imaćete PB u nogama. 

#2 Planirajte vašu hidrataciju

Najvažniji savet koji vam možemo dati jeste da pijete dovoljno tečnosti. U anketi koju smo izveli na sajtu Trčanje.rs većina trkača u Srbiji pije vodu tokom trčanja. Ima i onih koji kombinuju sportske napitke sa vodom, ali  i dalje jedan broj ljudi ne pije ništa tokom treninga.

Plan hidratacije predstavlja odluku kada piti i u kojoj meri.

Da bi sprečili dehidrataciju, na trening ponesite flašicu sa vodom ili izotonikom, bez obzira koliko kratak bio trening. Birajte mesta gde trčite tako da tamo gde postoje javne česme ne morate trčati sa flašicom.

#3 Nadoknadite elektrolite

Za duge treninge preko sat vremena, uz oblino znojenje gube se i dragoceni minerali. Uz vodu savetuje se uzimanje i izotoničnih napitaka koje možete sami napraviti ili kupiti neki od gotovih u flašici (Recharge, Jamnica) ili u prahu (Isostar).

#4 Letnja oprema za trčanje

Šorc i majica su dovoljni, uz lagane patike za trening. Birajte odeću svetlih boja.

HUMMEL ŠORTS SUE SEAMLESS HIPSTERS

Majica bi trebala da bude lagana, ne-pamučna, jer pamuk zadražva znoj i majica se posle kraćeg treninga prosto zalepi za telo – to povećava težinu, umanjuje hlađenje i izgleda ružno :) Sintetičke majice su bolje rešenje, jer dozvoljavaju koži da diše.

Leti nikada ne nosite pojaseve za mršavljenje ili bilo kakav celofan koji će vas dodatno znojiti. Ovo ne samo da nema koristi za mršavljenje, već je i opasno po život.

Korisni asesoari: kačket za trčanje, naočare za sunce i krema sa zaštitnim faktorom.

#5 Trenirajte rano ili kasno uveče

Kakav genijalni savet. Izbegavajte delove dana kada je temperatura najviša. Trenirajte rano ujutru i završavajte trening pre 8 ili 9h. Uveče trenirajte u šumi posle 19h.

Utisak o vremenu ima uticaj i vlaga u vazduhu, što je vlaga veća to je teže. Znojenje kao metod rashlađivanja organizma ima smisla kada je vazduh suv pa znoj isparava i hladi kožu, dok u vlažnoj sredini on nemože da ispari, pa vam se čini da ste kao u rerni.

#6 Brze treninge radite na traci za trčanje

Ukoliko vam je po planu jak intervalni ili tempo trening i mislite da zbog vrućine ne možete da ga uradite napolju, uzmite termin u obližnoj teretani koja ima dobru traku za trčanje.

#7 Dobra klopa nakon treninga

Da bi trening imao efekta, važan je oporavak. Ako ste trčali po suncu, hladan tuš uz gomilu voća i sočne hrane učiniće vam samo dobro.

Anketa: Kada vi trčite leti?

Kada trčite leti?

Pogledaj rezultate

Loading ... Loading ...