Trenerka za trčanje služi za trening, uglavnom po hladnijem vremenu, kao i u procesu zagrevanja ili istezanja. Prema materijalu od kojeg je skrojena, postoje trenerke od prirodnih, veštačkih materijala, a ponekad se kombinuju i jedni i drugi u raznim procentima.

Mnogi trkači i trkačice radije koriste helanke za trčanje, što zbog vizuelnog utiska, što zbog lakoće pokreta i kasnije pri istezanju. Ukoliko se ipak odlučite za trenerku za trčanje, kao vaš adut za hladnije vreme obratite pažnju na sledeće karakteristike. Skrećemo vam i pažnju da je pretoplo oblačenje najčešća greška kod početnika i kako da je izbegnete.

Koja je najbolja trenerka za trčanje?

Prirodni materijali od kojih se šiju trenerke su prvenstveno pamuk i lan, dok se u veštačke materijale ubrajaju poliester, acetat, spandeks,  najlon i drugi. I jedna i druga grupa imaju svoje prednosti i nedostatke. Prirodni materijali manje iritiraju kožu, pa samim tim su zdraviji za nošenje, jeftiniji su. Nedostaci trenerka od pamuka su u tome što brže propadaju i gube boju i oblik, pogotovo delovi trenerke koji trpe savijanja i rastezanja. Ovakve trenerke nisu prikladne za kišovito vreme, niti za više temperature, jer pamuk lako upija vodu i zadržava je. Jedna od redovnih početničkih grešaka jeste i toplo oblačenje, pa je trenerka često pogrešan izbor umesto šorca.

Zlatno pravilo za trčanje glasi: oblačite se kao da je napolju toplije za 11 stepeni. Pri trčanju telo se zagreva i nakon par minuta biće vam značajno toplije. Dakle ako je napolju 10 stepeni, obucite se kao da izlazite na vreme od 21 stepena celizijusa.

Prednosti veštačkih materijala nad prirodnim su u tome što dugo zadržavaju svojstva, lakše propuštaju isparenja od kože, manje se gužvaju, jednostavnije se održavaju, ne peglaju se. Nedostaci su što manje prijaju samoj koži i lako se statički naelektrišu, što je problem za iole maljavije sportiste. Zato postoje i trenerke koje su iznutra postavljene pamukom a spoljašnji sloj je od, na primer, poliestra, što kombinuje dobre strane jednih i drugih materijala. Neki trkači preferiraju prirodne, dok drugi veštačke materijale.

Kada i kako se nose trenerke za trčanje?

U jesen, zimu i rano proleće. Leti nisu potrebne, zbog visokih temperatura. Ispod 10 stepeni Celzijusa nije više prijatno trenirati u kratkoj opremi, pogotovu ako je i jak vetar, pa je trenerka obavezan rekvizit.

Ukoliko nosite trenerku od veštačkih materijala, bolje je da ispod nje imate helanke za trčanje. Tada je helanka zapravo u funkciji šuškavca za trčanje, i štiti od vetra i kiše. Ukoliko se opredeljujete za prirodan materijal, imajte u vidu da on upija znoj i zadržava ga uz telo, te će pri hladnijim temperaturama i vetru ovaj momenat biti posebno neprijatan.

 

Uz evoluciju tehnologija za trčanje, poput dri fit i clima cool koje promovišu Nike i Adidas, zaista je sve teže naći zamerke veštačkim materijalima. Od ove godine očekujemo i Asics na tržištu tekstilne opreme za trčanje u Srbiji, a tu je već neko vreme i Pro- touch kao povoljniji brend koji možete naći u Intersportu.

Ukoliko niste sigurni šta da obučete na trčanje?

Pogledajte sjajan alat koji je lansirao Runners world na sledećem linku. Odgovorite na par jednostavnih pitanja i sajt će vam dati preporuku garderobe za taj trening, ako se dvoumite – obucite se slojevito, tako da gornji sloj možete da vežete oko struka ukoliko vam bude pretoplo.