Workout

Ova sprava ima neprekidnu traku i električni motor koji je pokreće, prenosom koji se može regulisati prema željama osobe koja koristi traku. Brzina pomeranja trake može biti od sporog hoda do brzog trčanja. Kontrola brzine je obično kompjuterski regulisana, a mogući su i programi koji postepeno povećavaju brzinu trake, prema potrebama trkača.

Skuplji modeli traka imaju i mogućnost tilta, dakle podizanja prednjeg kraja koji simulira nagib, pa imate utisak da trčite uzbrdo. Ispred sebe imate displej koji vam pokazuje osnovne parametre treninga (brzina i vreme trčanja) i vitalne statistike, poput pulsa i  utoršenih kalorija.

Trake za trčanje možete naći u mnogim teretanama. Proverite u vašoj lokalnoj teretani da li korišćenje trake ulazi u osnovni paket ili se mora doplatiti. Takođe, u nekim teretana se korišćenje trake zakazuje, pa i to proverite pre nego što postanete član.

Da biste dobro znali da koristite traku za trčanje, prvo naučite gde se zaustavlja, a potom i ostale funkcije.

Prednosti trčanja na traci

  1. Kao i ostale kardiovaskularne vežbe, hodanje, trčanje, traka poboljšava izdržljivost i daje mnoge druge pozitivne zdravstvene efekte.
  2. Omogućuju manji udar đona patike na podlogu u odnosu na obične podloge za trčanje. Ovo bolje apsorbovanje udara ima pozitivan uticaj na sve zglobove, posebno kolena i donja leđa.
  3. Moguće je tačno odrediti brzinu trčanja pa i nagib terena.
  4. Na traci vam je dostupan potpun vizuelni prikaz svih parametra treninga.
  5. Osobe koje zbog nekih razloga ne žele da trče napolju (zbog vremenskih neprilika, udaljenosti od staze za trčanje, malo slobodnog vremena, želje da ne budu viđeni, itd) mogu trčati na traci unutar zatvorenog prostora, kod kuće ili u teretani.
  6. Uz trčanje na traci možete raditi i druge aktivnosti poput gledanja TV-a, čitanja knjige, a uvek vam je pri ruci i osveženje.
  7. Ako trčite u teretani najverovatnije ćete upoznati kolegu na spravi pored te će vam trčanje proći brže i prijatnije.
  8. Trčanjem na traci ste izbegli neprijatna iskustva da se sapletete na neravnom terenu ili ugazite u blato, baru, led, ili da zgazite grančicu, trn, kamen i druge rizike za povrede.
  9. Možete trčati na traci ako se oporavljate od neke bolesti.
  10. Trčanje na traci može ojačati vašu volju i psihičku snagu.

Nedostaci trčanja na traci

  1. Mnogi trkači posle određenog vremena izgube interesovanje za traku.
  2. Traka je mnogima skupa investicija, a nekima je trošak i odlazak u teretanu da bi trčali na traci. Svega ovoga nema kada trčite u prirodi.
  3. Traka zauzima prostor, pa ako je želite kupiti, prvo obezbedite neko prikladno mesto za nju.
  4. Na traci se možete povrediti ako je ne koristite kako treba.
  5. Traka može biti zaista glasna kada prenos počne da proklizava. Čak i kada je ispravna, uvek proizvodi zvuk, koji može biti neprijatan.
  6. Ne postoji otpor vazduha, pa trčanje na traci ne pruža stvarni osećaj kao pravo trčanje. Zbog toga možete biti brži na traci nego u prirdi, iako u stvarnosti to niste.
  7. Nemate osećaj kao na otvorenom prostoru, ni vetar u kosi, ni sunce na koži, brže se znojite i teže se rashlađujete.
  8. Obične trake za trčanje nemaju mogućnost nagiba, to imaju velike medicinske trake za trčanje koje se koriste za specifične testove.
  9. Traka manje ili više nameće svoj ritam trkaču, pa je to potpuno neprirodan osećaj, što može dovesti da osoba izgubi ravnotežu i padne. Ovoga u trčanju u prirodi nema, jer sami sebi određujete tempo.
  10. Trčanje na traci u klimatizovanom prostoru nije zdravo kao trčanje u prirodi, klimatizacijom uglavnom isti vazduh kruži po prostoriji.
  11. Upotrebom traka, trčite isključivo pravo, tako da ne vežbate lateralnu (bočnu) silu koja se javlja svaki put kada se nađete u krivini u trčanju u prirodi.
  12. Voda, barovi i gelovi su dostupni non stop pored trka, te možete navići svoj organizam na dodatnu energiju koju nećete imati na trci.

Kako se traka ispravno koristi, možete pogledati u sledećem video klipu.

Da li ste koristili traku za trčanje i kakvi su vaši utisci?

No more articles