Gladovanje

Gladovanje ili post je rasprostranjena metoda skidanja kilaže zato što daje brz rezultat. Pošto se unosi malo ili čak nimalo kalorija, težina se gubi, a telo se hrani samim sobom.

Hranljive materije, u procentu do čak 50%, se uzimaju iz mišićne mase, što je potpuno nepoželjan tok mršavljenja i ne rešava problem telesne masnoće, već nasuprot tome, gubi se gro mišićne mase. Osobe koje su mršavile na ovaj način izgledaju opušteno, nezategnuto i ispijeno.

Mišićna masa ili mišići predstavljaju motor koji pokreće organizam i koji treba da sagori masnoću. Kada vaše telo izgubi mišićnu masu, gubi takođe i sposobnost da sagoreva mast. Kao rezultat se dobija to da čim ponovo počenete da jedete, energija iz hrane će se uskladišti u masnom tkivu umesto da se sagori u mišićima.

Što se više izgladnjujete, više ćete izgubiti mišićne mase, a nakon povratka na redovnu ishranu ćete biti sve deblji. Pored toga gladovanjem se postiže i gubitak važnih minerala, pa iako ćete biti debeli, bićete loše uhranjeni. Ovaj razvoj događaja je dobro poznat pod imenom jo-jo efekat.

Moderne dijete

Pitajte bilo koju prijateljicu o nekoj dijeti. Svaka od njih je čula o 5-6 novih dijeta. Dijete nastaju i nestaju neverovatnim tempom. One se pojavljuju hirovito pošto neki žele da profitiraju na njima.

Mnoge dijete su nezdrave i nisu ispitane. Svaka dijeta koja je ekstremno bogata ili siromašna proteinima i ugljenim hidratima je opasna. Neke od njih rezultuju brzim skidanjem kilaže i u svojoj osnovi se baziraju na gubitku vode. Moguće su brojne posledice i komplikacije.

Osteoporoza, gubitak minerala, oštećenje bubrega i gubitak mišićne mase  su samo neki od rizika ovih modernih dijeta. Ako baš morate da upražnjavate neku popularnu dijetu, činite to uz pratnju lekara ili nutricioniste, a ne zaboravite i na sledeće faktore:

  • stalnu promenu načina života
  • stalan trening program
  • dovoljan unos proteina i ugljenih hidrata
  • umereno smanjen unos kalorija
  • niži unos masti
  • realističan plan gubitka težine (ne više od 2-3 kg / mesečno)
  • izbor hrane koji vam se dopada
  • program koji nije univerzalni nego baš po vašoj meri, jer nismo svi isti

Pilule

Lekovi za mršavljenje se ne smeju koristiti na svoju ruku i treba im prići sa izuzetnim oprezom. Većina dijetskih lekova deluje na hipotalamus, dakle, mozak. Pilule umanjuju osećaj gladi i povećavaju osećaj sitostii. Mnogi ovakvi lekovi nisu testirani i mogu imati opasne sporedne efekte.

Jedan primer ovih lekova su Phentermin i Fenfluramin. Oni imaju efekat u toku korišćenja, ali po prestanku, težina se vraća na prethodnu, a javljaju se i ozbiljni zdravstveni problemi poput hipertenzije, i u nekim slučajevima problemi sa srčanim zaliscima.

Pilule ostaju popularne jer ih mnogi smatraju za magično rešenje. Zbog veoma teških stanja koje mogu da prouzrokuju, bolje ih je zaobići. Lekovi nisu rešenje!

Da parafraziramo i Opru Winfri: Šta mislite, da na svetu postoji neki magični lek za mršavljenje, zar mislite da ga ja ne bih imala?

Dijete sa minimum kalorija

Dijete sa minimumom kalorija su dijete sa manje od 800 kcal na dan. Ovakve agresivne dijete su prikladne samo ekstremno gojaznim osobama. Ove dijete se moraju sprovoditi isključivo uz stručno medicinsko nadgledanje. Dijete su uglavnom u tečnom obliku i sadrže veliki procenat proteina da bi se sprečilo gubljenje mišićne mase.

Dugoručni efekti ovih dijeta su razočaravajući do sada. Ovaj neuspeh dijete je najverovatnije u tome što je potrebna promena načina života, a mnogi na nju nisu spremni. Naglasimo još jednom da je ovo isključivo namenjeno ekstremno gojaznim osobama, kod kojih nema drugih rešenja, uz stručni nadzor u svim aspektima dijete.

Korišćenje vrućih pantalona i “efekat saune”

Iako, ova metoda ne pripada lošim dijetama za mršavljenje, česta je, a ujedno veoma nezdrava. Naime, pojedinci se utopljuju u šuškavce, pojase za mršavljenje i “vruće pantalone” i onda namerno trče preko letnjih dana na preko +30° C. Ovo je poznati mit, da ćete time postići efekat saune i ubrzati proces topljenja sala.

Posledice ovakvog treninga trčanja su vrlo brzi gubitak vode, a pregrejanost tela što može dovesti do dehidratacije i toplotnog udara. Oba ova stanja mogu dovesti do ozbiljnog narušavanja zdravlja. Trčite sporije, ali duže, pijte 0,2l vode na svakih 20 minuta i nemojte da nosite nepotrebnu odeću.

Cilj jeste biti fit, ali pre svega ostati zdrav. U ostalom, to je i glavni razlog zašto se bavite sportom!

Hranite se zdravo i budite fizički aktivni!

Nijedan od pomenutih načina skidanja kilaže nije zdrav, niti bi ih trebalo koristiti. Mnogi su opasni ili im je dejstvo u dužem periodu nedovoljno poznato. Nijedan ne daje bespovratan gubitak kilaže bez promene stila života.

Zato upamtite glavne stvari: hranite se zdravo i budite fizički aktivni. Neka sportske aktivnosti, recimo trčanje na koje mi želimo da vas nagovorimo, budu sastavni deo vašeg života. Uradite ovako i videćete da će vaša kilaža doći na normalu i ostati takva. Mršavite polako i sigurno, pa nam javite kako napredujete!

No more articles