Leto je prošlo i počinje jesenja sezona trka. Mnogi od nas trkača i trkačica juriće za svojim ličnim rekordima, trčaćemo prve trke ili ćemo pokušavati da pobedimo na istim, ili ćemo jednostavno trčati zbog boljeg izgleda i sopstvenog zadovoljstva. U svemu ovome bi nam svakako pomoglo da imamo koji kilogram manje.

Saveti za skidanje kilograma

Evo nekoliko saveta koji mogu da vam budu od pomoći kada naumite da skidate kilograme..

1. Da biste izgubili pet kilograma telesnih masti godišnje, potrebno je da unosite 100 kalorija manje dnevno. Preveliko smanjenje kalorija koje unosite u toku dana smanjiće vašu energiju i povećati osećaj gladi. Postaćete “slabiji” na visoko kaloričnu hranu.

2. Nikako ne propuštajte doručak. Jedite najkasnije dva sata po ustajanju, zapravo jedite za doručak i više nego što mislite da bi trebalo. Oduzmite neke kalorije večeri i dodajte ih doručku.

3. Ne dopustite sebi da ogladnite. Jedite na svaka četiri sata. Podelite obroke na pola tako da budete sigurni da ste se napunili kako treba pre i posle treninga. Na primer, pojedite deo svog doručka pre treninga (banana), a ostatak ostavite za posle trčanja (đevrek sa kikiriki buterom)

4. Jedite najmanje tri vrste namirnica po obroku, od ove četiri vrste:

  • Hleb , žitarice i zrnevlje;
  • Voće i povrće;
  • Nisko-masna mleka i soja;
  • Nemasno meso, riba i orasi

Moramo da napomenemo da u tekstu ne mislimo na “Beli hleb Sava tipa 500”.

5. Neka vam cilj bude postepeno gubljenje telesnih masti. Mnogo su vam veće šanse da kada uspete da skinete kilograme, sve i vratite a možda i povećate (čuveni Jo-Jo efekat) ukoliko naglo izgubite na killaži.

6. Imajte na umu i tečne kalorije. Mnogi izgube iz vidokruga da je danas gotovo svako piće sem vode kalorično. Neka od njih su i visoko kalorična pa mogu da dovedu do gojenja. Smanjite unos gaziranih pića, voćnih sokova i alkohola koje konzumirate i rezultati će biti ubrzo vidljivi. 

7. Jedite što prirodnije. Umanjite udeo u ishrani prerađene hrane a povećajte unos namirnica koje rastu blizu zemlji (voće, povrće,…) i kojima je trenutno “sezona”. 

8. Smanjite  brzu hranu do maksimuma. Ukoliko niste u stanju da u potpunosti izbacite fast food iz jelovnika rasapitajte se o nutritivnim svojstvima hrane koju jedete. Izbegavajte svaki jelovnik na kome piše: PRŽENO, HRSKAVO i SPECIJALAN SOS, ovo garantuje visokokaloričnost.

9. Gelovi imaju kalorije.  Setite se toga kada se spremate za trku i treba vam da skinete kilograme. . Koristite gelove, energeska pića i powerbarove samo kada je neophodno.

Da li imate neki savet iz ličnog iskustva koji biste podelili sa ostalim trkačima i trkačicama? Ostavite komentar.

No more articles