Postoje uobičajena pravila kako treba postupati da smršate zdravo, bez loših dijeta i jo-jo efekata. Probajte, zapamtite, a uverite se i sami.

1. Najvažniji savet je da redovno vežbate. Ovo je lako reći, ali mnogima je teško da ispoštuju. Mali procenat stanovništva Srbije se aktivno rekreira najmanje 30 minuta na dan, bar 4 puta nedeljno. Pošto aerobni kapacitet počinje da se smanjuje kada propustite samo 2 sedmice treninga, jasno je da je kontinuirana rekreacija ključ uspeha.

2. Drugi savet je da ukoliko želite da ostvarite značajniji gubitak masnih naslaga treba da pored kardiovaslularnog aerobnog treninga ubacite i treninge snage. U čemu je razlika? Aerobni treninzima se svakodnevno sagoreva mast, dok treninzi snage održavaju i ojačavaju mišiće kako bi se oni izborili sa sagorevanjem masti i u budućnosti. Za najbolje rezultate, radite obe vrste treninga 4 puta sedmično.

3. Promenite intezitet vaših treninga. Jedan način je da kada radite vežbe snage pojačate opterećenje na mašinama. Drugi način se tiče trčanja, ovde ne vezujte tegove za noge ili ruke, već ubrzajte tempo ili trčite uzbrdo na brdovitijem terenu. Naravno, ovo je savet za one koji treniraju redovno i osnažili su svoje srce, mišiće, kosti i ligamente. U praksi to znači redovno treniranje bar 6 meseci.

4. Iako postoji gomila saveta na temu kada da trenirate, za zdravlje je najbolji savet da trenirate kada je vama to najbolje. Iako se popularno kaže da je jutarnje trčanje dobro za skidanje kila ili večernje sagoreva više kalorija, trčite kada se vama trči. Ovako ćete najbolje pronaći vaš optimalni termin za sport i postaće vam navika. I to je dobro.

5. Ako želite da izvučete maksimum iz vaših treninga za mršavljenje, trenirajte sa nekim. Osim toga, tako je i zanimljivije i sigurnije. Dogovorite se sa prijateljem / prijateljicom da se nađete u teretani ili na trening stazi koju posećujete. Neka vam i ovo pređe u naviku, pa nećete to propuštati

6. Oprema neka vam bude komotna. Idete na trening, a ne izlazite u grad, pa se prikladno obucite za rekreaciju. Manje je bitno kako izgledate dok trčite, posle ćete ionako pod tuš ili u kadu, pa ćete se posle moći obući baš kako želite. Ako niste sigurni kakva vam oprema treba, pogledajte ovde.

7. Proveravajte puls dok trčite ako imate pulsometar da vidite da li ste u pravoj zoni, recimo svakih 5-10 min. Ovo će vam pomoći da zadržite intezitet trčanja na pravom nivou, a istovremeno ćete znati kada treba usporiti ako vam puls krene da raste preko toga.

8. Da bi  obezbedili dobar trening, zapamtite savete vezane za ishranu. Da bi mišići bili u optimumu, treba vam i dobra hidratacija. Bez optimalno izbalansirane ishrane, kvalitet treninga će biti na nižem nivou.

9. Disanje neka vam bude prirodno, ne preterujte sa dubokim disanjem, a ako primetite da ste se zadisali, usporite tempo, da biste mogli da uživate u treningu. Birajte lokaciju za trčanje tako da obezbedite čist vazduh vašim plućima.

10. Ne treba verovati u čarolije i trikove, bez vežbanja neće biti efekta koji je dobar za vaše zdravlje. Loše, brze, popularne dijete su najgora stvar koju možete uraditi sebi, jer one obećavaju sve odmah, ali znajte da je to samo obmana. Promenite navike iz korena i počnite da živite zdrav život sa dosta rekreacije i tako ćete najbolje smršati.