Stiglo je proleće sada već i zvanično kalendarski. Bilo da ste trkač početnik ili sa višegodišnjim stažom, ovo je idealno vreme da se pokrenete. 

Hladne, mračne dane, zamenjuje lepo vreme, Sunce, priroda koja cveta svuda oko nas. Dakle, izađite iz teretana i udahnite svež vazduh. 

Evo nekoliko saveta kako da se što pre adaptirate na trčanje napolju:

Postepeno navikavanje

Navikli ste na trčanje na traci i može se desiti da osetite blagu nelagodu tokom trčanja na drugoj podlozi – bilo da je u pitanju beton, tartan ili trava. Krenite lagano, pazite da negde ne zapnete i uživajte u svakom batu koraka. 

Slojevito oblačenje

Proleće je poznato i kao godišnje doba koje je pomalo nepredvidivo. Naime, smenjuju se kiša i Sunce, ima i vetra… S tim u vezi, oblačite se slojevito. Preko majice na kratke rukave možete obući neli lagani šuškavac ili majicu na duge rukave koje ćete posle lako skinuti i vezati oko struka kada se zagrejete ili kada otopli napolju ukoliko ste trkač-ranoranilac.

Trčanje po kiši

Iako zvuči šašavo, ima trkača kojima je trčanje po kiši pravo uživanje. Ono šta je važno jeste da se nakon treninga po kiši brzo istuširate i popijete topao čaj. Takođe, savet za mokre patike – stavite u patike nagužvane novine i ostavite da prenoći. Novine će upiti svu vlagu preko noći i sutradan ćete nmoći bez problema ponovo na trčanje.

Postavite realne ciljeve

Ako ste se tek sad aktivirali, proverite koje trke se održavaju na jesen i zadajte sebi cilj bilo da je reč o polumaratonskoj ili maratonskoj distanci. Izaberite neki od naših planova ovde, pridržavajte ih se i verujte u svoj uspeh.

 

Ukoliko se dogodi blago kolebanje i mrzovolja oko kretanja na trening, setite se da je to samo trenutna faza, kao i koliko toga lepog vam donosi fizička aktivnost.