Ukratko ću vam objasniti kako samo malo treba znati o zdravoj hidrataciji i koliko je malo potrebno da se informišete o tome.Piramida je dobar resurs koji grafički prikazuje ne samo količinu nego i kvalitet i vrstu tečnosti kako bi se postigla odgovarajuće hidratacija.

U grupi 1, u podnožju piramide, postoje i mineralna voda, izvorska voda ili voda iz slavine s malom količinom soli. To su tečnosti koje treba konzumirati svaki dan.

Grupu 2 predstavlja mineralna voda sa česme ili iz flaše sa većim sadržajem soli, ne-kalorične napitke bez šećera, bezalkoholna pića i čaj i kafa bez šećera.

U grupi 3 pića su korisne hranljive stvari kao što su: voćni sokovi i sveže povrće, mleko ili obrano mleko, bez šećera, mleko, bezalkoholno pivo, tut-gut, sportska pića i čaj ili kafu sa šećerom.

Pred kraj piramide, u grupi 4, nalaze se pića sa sodom i ona koja sadrže šećer ili fruktozu.

Već na vrhu piramide, odnosno, u grupi 5, pića su ona koja bi trebali ograničiti u svojoj potrošnji, kao što su: alkoholna pića poput vina, piva ili razne rakije, nisu korisna za pravilnu hidrataciju i raznorazne vrste energetskih napitaka ali umerena potrošnja može pomoći telu.

U slučaju piva, što je naučni i dokazano u raznim istraživanjima unos nakon treninga ili trke pridonosi boljem opuštanju i podstiče oporavak mišića i ublažava krutost mišića.

Pored ove klasifikacije koje sam uradio po grupama samo bi vam predložio da dnevno pijete po desetak čaša obične vode ili količinski oko 2 litre.
Takođe je preporučljivo, da bi povećali svoju potrošnju po telesnoj aktivnosti kad je toplo vreme, treba da unosimo više voća i povrća.

Autor: Mića Ignjatović

No more articles