bgmaraton
Ne krećite na maraton ako nemate jasno postavljen cilj, zašto trčite i za koga. Možete postaviti kao cilj to da oslabite ili da se aktivirate u sportu, ali mora da
postoji neki duhovni jasno određeni putokaz. Ne dozvolite da vas euforija maratonskog raspoloženja ponese i zaboravite na svoje kapacitete i sposobnosti, pa da izgubite najveću snagu na samom početku, a podmukla je staza i ima na početku dosta uspona koji mogu da vas iscrpu, zato mudro i ne jurite, osim ako ne želite da prestignete Faraha ili Bekela.

Par reči o…

Hidriranje pre trke i mudar plan ishrane su neophodan uslov, možda 50 % uspeha na trci, bez preterivanja. Ipak, nemojte da preterate i nagojite se ….. skladištenje ugljenim hidratima nedelju pred maraton je neophodno….jedite jagode, suvo voće, mahunarke, pastu… ali ne preterujte i ne menjajte ništa drastično. Nikakvih izmena u trci pred maraton ne treba da bude.

Iz iskustva savetujem sledeće: Što manje se obucite…temperatura tela se diže za deset stepeni. Obavezno ponesite kačket, namažite kremu na lice, osim svog, ponesite i torbicu bubreg… u presudnim trenucima ona će biti zlata vredna. Pitate se šta će vam to opterećenje? Ja se od tog detalja ne odvajam ni na treningu, kamo li na trci.

Vaša super torba

Kakve tajne krije ženska torbica, pa i bubreg? Mobilni telefon, čokoladne kuglice po receptu kolege Ivana, vlažne maramice… kada ostanete sami na traci… pa u fotomorgani imate utisak da kilometrima ispred i iza vas nema nikoga… onda stavite slušalice u uši, čokoladicu u usta i zatvorite oči… auto ne može da vas pregazi, a činiće vam se da letite brže. U torbici mora da se nađe i po neki gel, jer posle dvadesetog kilometra voda nije dovoljna… to znaju svi koji su istrčali paklenoslatkih 42.

Zašto kažem paklenoslatkih 42? Do polovine trke uživaćete u euforiji i adrenalinu koji diže publika, posle toga moraćete da se borite sa svojim bolovima i da trenirate svoju volju… redovno na 37 km pitam se šta mi je to trebalo… kunem se da više neću nikada da napravim takvu glupost i da mi je bolje da promenim hobi.

Onaj osećaj jeze i let u nebo, kada poslednjim atomima snage istrčavam do cilja ne dozvoljava da odustanem i tako u krug.Ne posmatrajte druge i ne kopirajte njihove brzine… pokušajte da pronađete svoju brzinu i njom da trčite celu trku.

Da li da zastajkujete ili ne, to sami procenite, ja sam ove godine odlučila da pokušam baš nigde da ne stanem ili da to bude minimalno.

Nikako ne pokušavajte da se uspavate nekim neprirodnim sredstvima, iz ličnog iskustva znam da je bolje otići neispavan jer sam i sa pet sati spavanja istrčavala maraton, nego da se opijate ili kljukate tabletama. Umalo nisam pala u nesvest prošle godine zbog piva i tableta. Zato pamet u glavu, joga, šetnja i trčanje oko pola sata, ništa više… mada ako ste duplo mlađi od mene…. procenite sami.

Kada istrčavate trku ostavite sve probleme iza sebe… neka muž skuva ručak, žena se pozabavi decom…. jednom godišnje taj dan je samo rezervisan za vas i porodica treba da poštuje vašu odluku.

Ženski kutak

Ako ste žensko imate više problema nego trkač. Vi ste ptica trkačica i cela je porodica ugrožena ako nema ručka, veš nije opran ili su deca mala i nezbrinuta. Ovo je vaš dan i vi ste heroj, da ne kažem heroina… prema tome, izborite se.

Peh… imate ciklus… moj savet je samo se dobro opremite i ne mislite na to… ja sam pre četiri godine svoj prvi polumaraton istrčala sa prvim danom ciklusa. Suludo ili ne, samo je stalo i ništa se značajno nije dogodilo.

Uostalom, da li ste čuli da sportiskinje odustaju od svojih ciljeva zbog bizarnih ženskih razloga?Vi ste dama i na maratonu… to nikada ne zaboravite… tačnije, ne zapostavljajte svoju eleganciju i ženstvenost uprkos znoju, suncu i vodi kojom ćete se polivati.

Šminka je obavezna i lepa frizura…. naravno, niste na modnoj pisti, ali predstavljate ono najbolje od ženskog roda jer nabrojte na prste koliko žena se usuđuje da radi to što vi pokušavate.

A zid?

zid u maratonu

Kada lupite u maratonski zid, govorite mantru sebi… ja mogu, ja to hoću i moram da izdržim. Biće i pokvarenih, da ne kažem zlih glasova koji će dobacivati…. što trčiš kad ne možeš ili bolje idi kući kuvaj nego što se mlatiš po ulicama.

Samo im se nasmešite ili im pokažite mangupski srednji prst…zaslužili su. Posmatrajte stazu pred trku… vizualizujte je u mislima…. kao dobre cipele do kojih imate nameru da dođete po svaku cenu.

Srećno! Nadam se da su ovi sitni detalji našli mesto u vašem iskustvu.Lake vam noge i dubok dah, neka ovaj maraton bude nezaboravna avantura koja će se na svakoj trci ponavljati lepše i brže.

Beograđanke, izujte štikle, uđite u patike i pokažite koliko ženstvene i neodoljive mogu biti žene amateri u sportu… dokažite da možete uvek više i bolje!